Welkom

Welkom op mijn blog, hier deel ik alles wat ik heb gehaakt met de (gratis) patronen of een link naar de patronen. Dit zijn oa. Knuffels, wagenspanner, speelgoed, cadeaus voor volwassenen en nog veel meer.

Geen zin/tijd/ervaring om zelf aan de slag te gaan? Mijn creatie's zijn ook te koop via BieKado bij Etsy

woensdag 11 oktober 2017

Een mooier rondje haken

Veel patronen voor knuffels ed. beginnen met het haken van een rondje door steeds een steek vaste meer te haken tussen het meerderen.
bijvoorbeeld zo;
1. 6v in een magische ring
2. in elke v, 2v haken, herhalen (12v)
3. 1v, 2v in de volgende v haken, herhalen (18v)
4. 2v, 2v in de volgende v haken, herhalen (24v)
5. 3v, 2v in de volgende v haken, herhalen (30v)
6. 4v, 2v in de volgende v haken, herhalen (36v)

Het nadeel vind ik dat je dan van die duidelijke driehoekjes in je werk krijgt zoals bij de gele ster duidelijk te zien is. 

Al vind ik het bij de ster er wel mooi uitzien. Maar als ik iets anders haak dan werk ik als volgt;
1. 6v in een magische ring
2. *in elke v, 2v haken* 6x herhalen (12v)
3. *1v, 2v in de volgende v haken* 6x herhalen (18v)
4. 1v, 2v in de volgende v haken *2v, 2v in de volgende v haken* 5x herhalen, 1v (24v)
5. *3v, 2v in de volgende v haken* 6x herhalen (30v)
6. 2v, 2v in de volgende v haken  *4v, 2v in de volgende v haken*, 5x herhalen 2v (36v)
7. *5v, 2v in de volgende v haken*  6x herhalen (42v)
8. 3v, 2v in de volgende v haken *6v, 2v in de volgende v haken*, 5x herhalen 3v (48v)

en ga zo maar door. Het lijkt zo misschien een stuk moeilijker maar als je het eenmaal gewend bent is het echt niet moeilijker.
Bij een oneven aantal v tussen het meerderen start je 'gewoon' en bij een even aantal v tussen het meerderen start je met de helf van het aantal v.
Hopelijk is het zo duidelijk voor jullie en kun je er iets mee.



2 opmerkingen:

  1. Goeie tip, heb zelf ook zo mijn manier om die lijntjes weg te werken als je een cirkel maakt. Soms is dat niet zo erg, maar soms wil je toch dat het er wat mooier uitziet hé.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte deze manier al een tijdje en dacht zal er eens een berichtje over typen wie weet wie ik er mee kan helpen. Al zullen er vast meer manieren zijn

      Verwijderen

Cactus rammelaar

Ik heb al zoveel cactussen gehaakt met mijn haakpatroon en opeens kreeg ik een idee voor ene nieuw soort rammelaar is hij niet super leuk? ...