Doorgaan naar hoofdcontent

Baby uggs / slofjes en een mutsje


Ik heb de smaak te pakken en natuurlijk ook een thema met een baby op komst.  Nu durfde ik het aan om slofjes te gaan haken, ik ben altijd zo bang dat het niet gaat passen, dat bij een knuffel de verhoudingen niet helemaal perfect zijn maakt niet uit maar het zal toch wel fijn zijn als de slofjes straks ook gaat passen.


Op de site van Angels handmade heb ik een mooi patroon gevonden en ook een link naar het originele Engelse ontwerp. Ik weet niet of het door mijn Engelse you-tube lessen komt maar ik vind Engelse patronen toch net iets makkelijker lezen. Gelukkig is die keuze er.



En bij de slofjes hoort ook een mutsje, ik heb het patroon iets aangepast door wat extra rijen te meerderen. Ook heb ik het bij een kleur gehouden.


Ik kan jullie ook verklappen dat is sindsdien fan ben van de blog van Angela en hem van begin tot einde heb gelezen, jammer dat ze nu wat minder post maar op facebook zie ik de mooiste dingen langs komen.

10/4/2017 update: ik haak de slofjes vaker daarom heb ik bovenaan een duidelijkere foto toegevoegd.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Wagenspanner vlinders ^I^

Voor mijn kleine nichtje heb ik een wagenspanner gehaakt met vlinders, ze is afgelopen zomer geboren.




De ouders zijn niet zo fan van roze, toch wilde ik het een beetje meisjesachtig houden en heb er daarom voor gekozen de lijfjes van de vlinders met lila te haken. En dit in combinatie met de stoere kleuren voor de vleugels.

Patroon vlinder
Om de wagenspanner af te maken heb ik er 2 Hartjes bij gehaakt krijgt hij precies de juiste lengte, en de blauwe hartjes kleuren mooi bij de wagen.


Op verschillende site's worden mooie houten clips voor wagenspanners aangeboden, deze heb ik besteld maar ik snap zelf toch niet echt hoe je die dan vast moet klippen. De ringen uit een speelsetje die ik al heb passen wel makkelijk. 
Toen liep ik bij de action tegen een setje mooie doorzichtige ringen aan. Deze kosten bijna niets het zijn namelijk ringen om en douchegordijn mee vast te maken. Ze werken perfect als ringen voor een wagenspanner.
Ik zal ze zelf niet als kinderspeelgoed gebruiken maar je moet …

Vlinder ^I^ knuffel haken

Dit keer heb ik een vlinder knuffel gehaakt.
De wagenspanner met vlinders was al erg leuk en daar wilde ik nu ook een knuffel bij haken. Maar dan moet je nog een patroon vinden, daar zijn er niet veel van en dan de meeste koop patronen. Maar toch is het mij gelukt, hiervoor heb ik 2 patronen gecombineerd.

Voor het lijf gebruikte ik dit Patroon de kol heb ik niet gehaakt, in plaats daarvan heb ik de nek iets verder doorgehaakt.

Voor de vleugels en de antennes op het mutsje gebruikte ik dit Patroon
Voor de bovenkant van de vleugels heb ik eerst een aantal rijen met geel gehaakt. De stipjes heb ik er later op genaaid.




Wagenspanner vlinders

Geen zin om te haken, de knuffel en wagenspanners zijn nu ook te koop
via de Facebookshop BieKado

Olifant knuffel

Met het gratis patroon van All about Ami heb ik dit schattige olifantje gehaakt.

Het is even puzzelen met hoe je de pootjes onder het lijfje krijgt maar dit is on de omschrijving duidelijk uitgelegd. Zelf vind ik het altijd erg mooi het lijfje doorloopt i.p.v. dat je de pootjes er later aan naait.
Dat naaien is ook niet mijn favoriete klusje, ik vind het altijd spannend of alles nog klopt en de oren ed. op dezelfde hoogte zitten. Vaak wordt het een aantal keren proberen, het hoeft niet perfect te zijn want het is handwerk en in de natuur is ook niet alles perfect maar hier moet op het eerste gezicht wel kloppen.

Maar hij is af en ik ben erg blij met het resultaat!

Geen zin om te haken, de knuffel is nu ook te koop via de Facebookshop BieKado