Welkom

Welkom op mijn blog, hier deel ik alles wat ik heb gehaakt met de (gratis) patronen of een link naar de patronen. Dit zijn oa. Knuffels, wagenspanner, speelgoed, cadeaus voor volwassenen en nog veel meer.

Geen zin/tijd/ervaring om zelf aan de slag te gaan? Mijn creatie's zijn ook te koop via BieKado bij Etsy

donderdag 17 mei 2018

Een half jaar actief op Etsy en 100 verkopen!

En toen werd het een stuk stiller op mijn blog net als afgelopen december ben ik weer druk druk druk met van alles en nog wat en vooral haken ontwerpen en mijn Etsyshop.

Het iets meer dan een half jaar geleden dat ik mijn Etsyshop opende en afgelopen week behaalde ik de 100 verkopen! Zo trots! Ik ben er zonder enig plan en strategie mee begonnen om zo andere blij te kunnen maken met mijn haakwerk en zo wat inkomsten te krijgen om nieuw materiaal te kopen. Nu ben ik druk bezig met een strategie en ontwerpen om zo een echt bedrijfje te worden.
De verkopen van het haakwerk bleven in het begin wat uit maar de bestseller is nog steeds het haakpatroon van de cactus.
Het verkopen via Etsy bevalt mij goed, het is zoveel makkelijker dan het bouwen van je eigen website en de kosten vallen mij ook mee. Daarbij heb je meteen een wereldwijd publiek, want in Nederland is Etsy niet zo bekend maar in Amerika wel. Ik heb van de 100 verkopen 2 bestellingen naar Amerika mogen versturen.
In het begin zette ik alles wat ik had liggen online maar nu ben ik steeds meer aan het werken naar een bepaalde stijl. Daarbij is het erg makkelijk om je advertenties te plaatsen maar om daadwerkelijk gezien te worden is dan wel meer werk dan ik had gedacht.

Etsy heeft een duidelijk handboek met tips over hoe je opvalt tussen de andere verkopers. Foto's zijn erg belangrijk om op te vallen en daarbij moet een duidelijke omschrijving.
Ik ben zelf nu nog erg druk bezig om mijn shop te verbeteren want met zomaar alles online zetten krijg je geen verkopen, daar ben ik inmiddels wel achter gekomen.


Wil je zelf ook gaan verkopen via Etsy gebruik dan deze link (klik) en je krijgt de eerste 40 listings gratis.. zo kun je alvast proberen of het iets voor je is zonder dat je kosten maakt.

En dan heb ik er nog een hobby bij Shoppen op Etsy want het is ook een hele leuke plek om unieke items te scoren.


Zo kocht ik deze leuke kaarten bij MevrouwtjePluis
Het gebeurt nogal eens dat je (zeker bij de geboorte) dat je kaarten dubbel hebt, helemaal niet erg want het gaat om de boodschap maar ik vind het toch leuker om een unieke kaart te sturen. Iedereen kan shoppen bij Etsy dus het kan alsnog gebeuren maar ik denk dat de kans toch een stuk kleiner is dan met een kaartje van de Hema. En qua prijs maakt het ook niets uit.


En ook deze lieve kleine kaartjes voor aan een cadeau. Dit was een bestelling die iemand bij mij plaatste en die direct als cadeautje naar de ontvanger gestuurd word. Kan ook via Etsy
Ik gebruikte een kaartje en een oude atlas als inpakpapier, wie weet komen er dit jaar nog wel berichtjes over het inpakken van haakwerk op mijn blog. Als jullie dat leuk vinden.

5 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met de eerste 100 verkopen. Op naar de volgende mijlpaal. Nu je weet dat Etsy voor jou werkt, is het slim om de shop verder te verbeteren. Dat gaat vast nog meer verkopen opleveren.
    Ik ben benieuwd naar jouw manier van inpakken van haakwerk. Het geeft vast nieuwe inspiratie om het zelf ook eens anders aan te pakken. Leuk idee om een oude atlas als inpakpapier te gebruiken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik zal volgende keer bij het inpakken eens wat foto's maken zodat ik je kan inspireren. Berichtje kan nog wel even duren, mijn blog staat op een iets lager pitje en ik mag binnenkort ooknog op vakantie :D

      Verwijderen
  2. proficiat met je 100ste verkoop op Etsy, ik gebruik het regelmatig omdat je er zulke leuke dingen op vind, wel verslavend
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor! Gefliciteerd. Wellicht is het ook iets voor mij. Toch maar even op onderzoek uit gaan. In ieder geval leuk dat jij je verhaal met ons wilde delen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je!
      Je kan het gewoon proberen, de dingen die je maakt zijn in ieder geval erg leuk.

      Verwijderen

Cactus rammelaar

Ik heb al zoveel cactussen gehaakt met mijn haakpatroon en opeens kreeg ik een idee voor ene nieuw soort rammelaar is hij niet super leuk? ...