Welkom

Welkom op mijn blog, hier deel ik alles wat ik heb gehaakt met de (gratis) patronen of een link naar de patronen. Dit zijn oa. Knuffels, wagenspanner, speelgoed, cadeaus voor volwassenen en nog veel meer.

Geen zin/tijd/ervaring om zelf aan de slag te gaan? Mijn creatie's zijn ook te koop via BieKado bij Etsy

dinsdag 4 april 2017

Hieperdepiep ^ vlaggetjes haken

Voor een jarige die nogal fan is van rood heb ik deze slingers gehaakt, een keer iets anders dan een kaartje in de bus.

Het patroon is heel makkelijk, je haakt gewoon driehoekjes, Jip by Jan legt uit hoe.
Zoals je kunt zien heb ik het met 2 kleuren geprobeerd maar dit vind ik aan de randen niet zo mooi geworden vandaar dat ik er een zwart randje omheen heb gehaakt.



Je maakt een slinger van de vlaggetjes door eerst een aantal losse te haken, daarna haak je in alle laatste vaste van de vlaggetjes een vaste. Tussen de vlaggetjes in haak je een aantal losse en zo ga je door met het volgende vlaggetje.

Update: hier wordt het haken van vlaggetjes heel duidelijk stap voor stap uitgelegd.


Eerder combineerde ik ook Kaartjes met haakwerkjes

2 opmerkingen:

  1. Superleuk, deze kleurencombi zie je niet zo vaak.
    En inderdaad eens wat anders dan een kaartje ( véél fijner ook! ).
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je.. ik heb mezelf voorgenomen om meer kleine verassingen te sturen ipv een kaartje.

    BeantwoordenVerwijderen

Cactus rammelaar

Ik heb al zoveel cactussen gehaakt met mijn haakpatroon en opeens kreeg ik een idee voor ene nieuw soort rammelaar is hij niet super leuk? ...