Welkom

Welkom op mijn blog, hier deel ik alles wat ik heb gehaakt met de (gratis) patronen of een link naar de patronen. Dit zijn oa. Knuffels, wagenspanner, speelgoed, cadeaus voor volwassenen en nog veel meer.

Geen zin/tijd/ervaring om zelf aan de slag te gaan? Mijn creatie's zijn ook te koop via BieKado bij Etsy

dinsdag 11 april 2017

Tasje / clutch ^ haken

 
Op Pintrest kwam ik dit Tasje tegen, helaas staat het patroon niet uitgeschreven dus heb het maken ervan even uitgesteld. En toen ben ik wat gaan proberen en het was makkelijker dan ik had verwacht.
 
Ik ben gestart met een ketting van lossen, haak daarna terug en in de laatste losse ben ik gaan meerdere en dan aan de andere kant van je ketting haak je verder. Als je dan bij de laatste steek bent aangekomen maak je een keerlossen en draai je je werk. In de steken van het meerderen ga je weer meerderen en zo haak je weer verder aan de andere kant van het werk.

Ik haak niet rond maar heen en weer maar dan wel aan beide kanten van je ketting losse, op onderstaande foto zie je dat ik met een gekleurd draadje heb gewerkt om aan te geven waar ik steeds ga meerderen. Als je bij de rechte kant aankomt dan keer je je werk en bij de ronding ga je meerderen.

De 'speciale' steek heb ik van het originele ontwerp overgenomen net als het witte randje
 
Is je tasje de gewenste maat dan vouw je deze in 3en en haakt of naait het aan elkaar vast.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus rammelaar

Ik heb al zoveel cactussen gehaakt met mijn haakpatroon en opeens kreeg ik een idee voor ene nieuw soort rammelaar is hij niet super leuk? ...